Canvis al Districte d'Horta Guinardó


Dilluns quedarà constituït el nou Consell del Districte Horta-Guinardó. Un nou Consell que suposa molts canvis, amb una composició diferent, fruit dels darrers resultats electorals i amb un Govern del Districte que tindrà un color ben diferent, sota el lideratge de la nova regidora del districte, Francina Vila i Valls, de CIU.

La presidència del districte també canvia, el nou president serà Jordi Martí i Grau, del PSC. I la nova consellera tècnica de CIU serà la Susanna Porcar.

Pel que fa als diversos grups municipals, CIU ha guanyat un conseller, passant de 4 a 5, però necessitarà pactar per aconseguir majoria. El PP també ha guanyat un conseller, passant de 3 a 4, però CIU no en tindria prou amb el suport del PP per aconseguir majoria.

Els grups municipals d’esquerres, tot i que en conjunt hem perdut pes, encara sumem majoria. El PSC ha perdut un conseller i en tindrà 7 en lloc de 8, UpB-ERC també n’ha perdut un i en lloc dels 2 que tenia ara en manté només 1, i nosaltres ICV-EUiA mantenim els 2 consellers que teníem.

El nostre grup municipal manté doncs el nombre de consellers però amb canvis: la portaveu continuarà sent la consellera Anna Mir però, l’altre conseller serà en Germàn Alonso en lloc d’en Joan Vallvé que ha fet una molt bona feina. Les regidores Elsa Blasco i Isabel Ribas seran les dues regidores adscrites d'ICV-EUiA al Districte d'Horta-Guinardó.

Caldrà veure doncs al llarg del proper mandat quins acords tirarà endavant el nou govern del districte i amb quins suports ho farà.

El nostre grup municipal, des de l’oposició, procurarem influir per continuar tirant endavant propostes i projectes de futur per a Horta-Guinardó. La nostra serà una oposició propositiva, que plantegi propostes alternatives per continuar avançant des d’una perspectiva d’esquerres i ecologista, i alhora ferma, contra les retallades.

La sessió constitutiva del Consell del Districte d'Horta-Guinardó, tindrà lloc el dilluns dia 25 de juliol de 2011, a les 19 h, a la Sala Lluís Companys del Districte.