Plenari Districte Horta.Guinardó. 8 juliol 2014

El grup municipal d’ICV-EUiA d’Horta-Guinardó hem assistit de nou al plenari del Districte amb la sensació que la distància entre el govern del Districte i els barris d’Horta-Guinardó és cada cop més gran. Us deixem aquí un resum del nostre posicionament que hem fet a l’informe de la Regidora. Us seguirem informant.

Celebrem que el govern d’Horta- Guinardó hagi decidit a aturar el despropòsit de projecte d’aparcament d’ús privatiu que pretenia tirar endavant a la Plaça Botticelli. Una plaça pública que la ciutadania no està disposada a vendre, ni a Mercadona ni a cap operador privat. Perquè lluny del que pretén el govern de Trias, la ciutat no està en venda.

Celebrem doncs que la societat civil organitzada, en aquest cas, en forma de Plataforma Salvem Botticelli, hagin aconseguit fer sentir la veu del veïnat, del teixit comercial i de les entitats i moviment associatiu del barri i del districte, per preservar un espai públic que és del conjunt de la ciutadania.

Aquesta victòria ciutadana és una nova mostra del fracàs del govern del districte. Un govern que fa i desfà en solitari, d’esquena als barris, i que és incapaç de reconèixer els errors, incapaç d’escoltar i rectificar.

El missatge que han donat a la ciutadania és ben clar. El veïnat del districte per a que vostès els escoltin ha d’aconseguir audiència amb l’Alcalde. I la pregunta aleshores és: quin és el paper de la regidora i del govern del districte?

Francament, Horta- Guinardó mereix més, mereix un govern millor, un govern al servei de la ciutadania del districte i que governi sense ser desautoritzat pel govern de ciutat.

En lloc d’això ens trobem amb un govern de districte totalment incoherent, que fa plans d’acció comercial del Districte i al mateix temps posa en risc el comerç de proximitat amb operacions com la de la Plaça Botticelli i amb l’aprovació de la liberalització d’horaris comercials a la ciutat. Que parlen de l’accessibilitat com a màxima prioritat mentre eliminen els autobusos de barri els diumenges i festius i incrementen les tarifes del transport públic molt per sobre de l’IPC, fins a preus privatius en temps de crisi, en comptes de buscar altres maneres de controlar el deute de TMB.

Un govern del districte que s’omple la boca de participació i de la ciutat de les persones però que és el govern menys participatiu i més discrecional que Horta- Guinardó ha tingut en democràcia. Gens transparent en la gestió ni en la presa de decisions. I la ciutadania acaba pagant uns enderrocs a Talleres Muñoz que inicialment estaven inclosos en el preu de compra. I REGESA i l’Ajuntament no es posen d’acord amb els costos de les obres de la UA3. I parlen de que Torre Garcini està salvada però s’entesten en mantenir la possibilitat d’edificar fins a 35 habitatges al jardí que volem públic i obert al barri del Guinardó sense cap nou edifici.


Fins ara, els compromisos incomplerts no ajuden la ciutadania a confiar en que per exemple el autobús 17 mantingui la tant necessària parada de Coll i Alentorn, o que algun dia a Sant Genís comencin les obres del camp de futbol i el casal del barri pugui ser una realitat més enllà del paper.